دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟ شایعه برکناری «محمد خزاعی» تکذیب شد جشنواره «عروسکخونه» با تجلیل از برگزیدگان پایان یافت + اسامی «سیروس همتی» مجری تلویزیون شد «خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اکران سرود دو زبانه فارسی عربی در مشهد با مشارکت کشور عراق | مسیر عاشقی با یاد شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

  • کد خبر: ۱۸۴۲۴۶
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
اکران سرود دو زبانه فارسی عربی در مشهد با مشارکت کشور عراق | مسیر عاشقی با یاد شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس
سرود دو زبانه فارسی - عربی با عنوان "مسیر عاشقی" با حضور  مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد اجرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ویدئو کلیپ "سرود عاشقی" با محوریت شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، زائران و مجاوران و مسئولین در میدان بیت المقدس مشهد اجرا شد.

سرکنسولگر کشور عراق در مشهد مقدس در حاشیه این مراسم در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ودیگر شهدایی که اهداف مشترکی در راه مبارزه با داعش داشتند رابطه کشور عراق با ایران را بهبود و پیوند این دو کشور را مستحکم کردند.

عبدالکریم البصری در رابطه با کلیپ ساخته شده با عنوان "مسیر عاشقی" بیان کرد: بیشتر کلیپ‌های شهدا که تا الان دیدم در ارتباط با لحظه شهادت یا هنگام عملیات است، اما "مسیر عاشقی" اتفاقات بعد از شهادت در رابطه با خانواده‌های شهدا را نشان می‌دهد که مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.

البصری تاکید کرد: در آینده امیدوارم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و کنسولگری عراق بتوانیم همکاری‌های فرهنگی خوبی داشته باشیم و خدمت بیشتری به شهدا و خانواده شهدا انجام دهیم.

مدیرتولید سرود "مسیر عاشقی" نیز در خصوص تهیه این اثر گفت: این سرود به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و با مشارکت مجموعه فن المقاوم و مدیریه الاعلام حشدالشعبی عراق صورت گرفته است.

سید مجتبی ذبیحی اظهار کرد: بخشی از این سرود در ایام اربعین بر سر مزار سردار شهید ابومهدی المهندس در کربلا، بخشی دیگر در کرمان و آرامگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و بخشی از آن در مشهد با همکاری ۳۰هنرمند نوجوان و جوان اجرا شده است.

ذبیحی بیان کرد: بخش عربی این گروه سرود برای اولین بار توسط جوانان کشور عراق و به دو زبان فارسی عربی خوانده شده است.

گفتنی است شعر فارسی این اثر از محمد جواد الهی پور و شاعر بخش عربی، مرتضی حیدری آل کثیر است و اجرای این کار توسط سه گروه سرود از کرمان، عراق و مشهد مقدس به کارگردانی سید مهدی خلیفه سلطانی صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->